Aktuálně





08 března 2012

A prej že to nejde…


Spousta lidí se mě téměř každý den ptá, co má dělat, aby shodili pár kilo.
Já téměř každý den lidem vysvětluji, co mají dělat, aby shodili pár kilo.
Skoro každý, komu vysvětlím, co by měl dělat, mi všechno nejdříve odkývne a že to teda zkusí.

Když se jich pak ptám, jak jim to jde, tak mi téměř každý odpoví klasicky: „To nešlo.“ A mají tisíc výmluv, proč to nešlo. Proč si nestihli jít zasportovat nebo třeba jen vystoupit o zastávku dřív, když jeli do práce, aby se alespoň trochu prošli. Proč se nestihli přes den skoro vůbec najíst a pak večer přišli domů a stláskli všechno, co jim přišlo pod ruku. Prostě každý má svoje PROČ TO NEŠLO.

Zjistila jsem ale, že nejsou všichni stejní. Moje spolubydlící. Ta se prostě jednou rozhodla, že zhubne. Vytáhla ze mě veškeré informace, které k tomu potřebovala a prostě začala…

Začala se zajímat o to, co jí. Čte etikety na potravinách a pomalu si dělá obrázek o tom, co v čem je a není Každý den se přiřítí domů s nějakou novinkou, kterou sehnala a která má menší energetickou hodnotu než to, co přinesla den před tím.

Denně si píše co snědla, vypila a jak se hýbala.

Zjistila, že existuje zelenina a že je i dobrá. Dříve si neuměla představit sníst denně 500 gramů zeleniny a ovoce. Přišlo jí neuvěřitelné sníst takovéhle množství za měsíc, natož za den.

Vaří si porci jen pro sebe a ne pro celý regiment. Proč vařit celý pytel těstovin, když si může uvařit jen jednu porci pro sebe a tím pádem pak nejíst další dva dny jen těstoviny?

Také je schopná přijít v deset hodin večer z práce a začít si vařit jídlo na celý další den. Uvaří, naskládá jídlo do krabiček a ráno to jen popadne a může vyrazit.

Nedávno přišla domů až kolem deváté večer, převlékla se, a že jde běhat. Chtěla bych mít její vůli.
Párkrát jsem šla s ní. Nebyla to žádná závratná rychlost, ale běží pořád a zlepšuje se. Včera přišla úplně nadšená, že konečně vyběhla celý kopec u nás za domem.

Přítel jí před časem pořídil permanentku na spinning a jí to začalo děsně bavit. Vstává v půl šesté ráno, aby stihla jít na spinning ještě před školou. Tenhle týden si chce koupit nášlapy na kolo, aby mohla jezdit ještě víc.

Minulý týden jsem začala uvažovat nad tím, jestli se už definitivně nezbláznila. Koupila si sporttester. Abych pravdu řekla, sporttester byl vždycky moje noční můra, hrozně mi to u sportu vadilo, škrtilo mě to, prostě mě to vytáčelo. Brala jsem si ho na trénink jen z donucení. Ona si ho koupila zcela dobrovolně a konečně si může měřit tepovou frekvenci.
Nechci říct, že je to špatně, naopak, pokud jí to nevadí, tak je to jediný způsob jak zjistit, že se pohybuje v takovém tepovém rozmezí, při kterém spaluje přebytečné tuky v těle a „nejede pouze na cukry.“

Během doby, co píšu tento článek tu vedle mě šlape na stepperu.

A jaký to má efekt?
Obrátil se jí život naruby. Shodila už 13 kilo, cítí se lépe a hlavně jí to hrozně baví.

Co vy na to, pořád si myslíte, že to nejde?

Zuzka Šperlová

14 komentářů:

  1. přesně! když se chce, tak to jde ;-)
    kamarádce držím palce!

    mujfialovysvet.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  2. jojo... je to hodně o pevné vůli. moje kamarádka když hubla, tak uměla zpaměti kalorické hodnoty snad všech potravin....vážila si každý kousek chleba..každý plátek šunky a mě tím šíleně otravovala, když jsme šli do restaurace..já si dala něco k jídlu a ona mi hned vypočítávala kolik to má kalorií apod. :D
    na tohle já třeba nemám :)

    OdpovědětVymazat
  3. To je zase trochu extrémní...není potřeba znát přesné hodnoty potravin, jen je dobré vědět, co zhruba v čem je a není, abyste si udělala přehled co konzumujete.
    Pak přijdete do restaurace a tušíte, že lepší než smažák s hranolky bude třeba nějaký přírodní plátek masa s rýží, brambory, nebo zeleninou...
    A ta vůle tam samozřejmě také hraje důležitou roli:)
    Zuzka

    OdpovědětVymazat
  4. Doufám, že v budoucnu bude článek třeba i o nabírání svalové hmoty a ne jen diety (když už diety, měl bych zájem o spalování podkožního tuku při vyšší zátěži - 3-4 tréninky týdně) ;) Jinak díky za zajímavé články

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bereme na vědomí a nějaký článek na toto téma vytvoříme...:)
      Zuzka

      Vymazat
  5. Stačí chtít.
    Chtěla bych mít její vůli.
    Přeji hodně zdaru :)

    OdpovědětVymazat
  6. Super článok. Ja som tiež začala jesť zdravšie a lepšie potraviny a tiež ma hrozne baví si vymýšlať rôzne recepty :) Je to oveľa lepšie než byť pripútaný k nejakej diete, ktoré ja vôbec neuznávam :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ráda slyším a máš naprostou pravdu...
      Držím palce ať se daří:)
      Zuzka

      Vymazat
  7. Právě jsem narazila na tvůj blog a jsem NADŠENÁ! takový mi přesně chyběl! jdu se začíst ;)

    OdpovědětVymazat
  8. Tento blog nepíšu jen já...je nás víc...Kdo jsme se můžeš podívat v záložce
    "O nás"
    Zuzka

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj,

    můžu se jen zeptat? potřebuji shodit, sport mám ráda, ale pravidelně po něm přibírám jak na váze, tak na cm. :) Chodila jsem i na spinning hodně dlouho, bavil mě moc, dávali nám tam opravdu do těla a také mi to nepomohlo. Přes zimu bruslení (hodně často), teď kolo, plavání, přítel mi teď koupil měřič tepové frekvence. Že třeba mám hodně vysokou tepovou frekvenci při sportu. Jak si mám vypočítat, jaká je ta správná. Podotýkám, že já mám v klidu hodně vysoký tep 90 - 100 za minutu. Někdy se stane že 80, ale to je málokdy.
    Děkuji vám za rady Romana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj...
      To, že po sportu přibíráte na váze je relativně pochopitelné, protože svaly jsou těžší než tuk, ale fakt že přibíráte i centimetry je zvláštní. Nejspíš jste ten typ člověka, který rychle nabírá svaly, proto to chce vyhledávat spíše aerobní sporty u kterých svaly nijak moc nezískáváte - např, běh, rychlá chůze, kolo (ale u kola nejspíš budou silnější stehna), plavání...
      Co se týká tepové frekvence, je to o něco složitější. Bez vyšetření na specializovaném pracovišti, kde by vám zjistili přesnou maximální tepovou frekvenci se dá maximálka vypočítat jen přibližně, a to 220 - váš věk. Z této maximální frekvence byste si pak měla vypočítat kolik tepů je 70-80 % a v tomto pásmu potom sportovat.
      Jednodušší je pravidlo, že byste měla při sportu pořád schopna mluvit, potom se nejspíš pohybujete v optimální tepové frekvenci.
      Přeji hodně zdaru při sportování:)
      Zuzka

      Vymazat